RESENJE ZA KRIZU
3 posters
RESENJE ZA KRIZU
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Resenje-za-krizu-podeljena-vrednost.lt.html
Rešenje za krizu – podeljena vrednost
Srbiji je potreban novi društveni konsenzus
Dr Nebojša Savić
U celom svetu su pojačane tenzije između političkih,poslovnih i društvenih elita jer su poslovne elite optužene za krizu. – Rešenje je da se biznis osmisli tako da pored toga što kreira profit za kompaniju uporedo zadovoljava društvene potrebe. –
Ceo svet traga za rešenjima za sadašnju krizu.
Sazreva svest da dalje međusobno optuživanje političkih i društvenih elita,s jedne strane,i poslovnih elita,s druge strane, neće dati željeni rezultat.
Pre nekoliko dana predsednik SAD Barak Obama,posle više od dve godine,obnovio je dijalog sa poslovnim krugovima SAD na kome se raspravljalo kako dalje u borbi sa krizom.
Inicijativa je dočekana sa odobravanjem i velikim očekivanjima.
Da li ima rešenja koja će ostati dosledna tržišnoj privredi,a uvažiti i društvene potrebe?
Rešenje je u kreiranju podeljene vrednosti
Od Samita G-20 u Kanadi maja prošle godine vodeći svetski poslovni strateg Majkl Porter,profesor Harvard Business School, intenzivno unapređuje koncept podeljene vrednosti (shared value).
To je bila i jedna od centralnih tema upravo završenog Svetskog ekonomskog foruma u Davosu.
Profesor Porter je tragajući za rešenjem kako kreirati ekonomsku vrednost na drugačiji način od dosadašnje došao do zaključka da je potreban osmišljeniji metod kreiranja profita koji će povezivati ekonomsku i socijalnu vrednost i tako pronaći novu svrhu i smisao biznisa i proizvoda.
Da bi se to ostvarilo mora se izaći iz modela korporativne društvene odgovornosti (KDO) sa kojim niko nije zadovoljan.
Ideja KDO je da kompanija bude dobar sused na nekoj lokaciji,da daje novac,da se smanje lokalni problemi... ali to nije rešenje fundamentalnih problema.
Rešenje je da se biznis osmisli tako da pored toga što kreira profit za kompaniju uporedo zadovoljava društvene potrebe.
To bi trebalo da bude glavni pravac transformisanog razmišljanja o kompanijama.
Sve veći broj kompanija preduzima značajne napore na planu kreiranja podeljenih vrednosti,u čemu prednjače General Electric,Google,IBM,Intel,Johnson & Johnson,Nestle,Unilever i Wal-Mart.
Proizvođači hrane ističu da žele profit zasnovan na kreiranju koristi za društvo.
U tom pogledu je lider Nestle sa svojom promocijom kvalitetne ishrane,upotrebe voda i zemljišta za proizvodnju kafe i kakaoa;prati ga Wal-Mart koji lansira društvenu vrednost o zdravoj hrani i želi da isključi iz svog maloprodajnog lanca sve što nema taj atribut.
Njihovi dobavljači moraju zadovoljiti te kriterijume.
Korist za celo društvo
Podeljena vrednost je kreiranje ekonomske vrednosti uz istovremeno kreiranje socijalne vrednosti.
Ekonomska vrednost je već merljiva,potrebno je izmeriti socijalnu vrednost – efekte na okruženje, upotrebu resursa, služenje interesima društva,socijalne ciljeve kao što su zdrava ishrana,sigurnost,uštede za zdravstvo...
Koncept podeljene vrednosti definisan je kao politika i operativne prakse koje jačaju konkurentnost kompanija uz istovremeno jačanje ekonomskih i socijalnih uslova u društvu u kome posluju.
Do sada je u društvenom sektoru razmišljanje o stvaranju vrednosti bilo skromno zastupljeno.
Društvene organizacije i državne institucije najčešće su uspeh sagledavale samo u odnosu na ostvarene koristi ili utrošeni novac.
Ali sada i jedne i druge počinju sve više da razmišljaju o kreiranju vrednosti i vide svoje interese u saradnji sa poslovnim krugovima.
Država i civilno društvo biće najdelotvorniji ukoliko razmišljaju o kreiranju vrednosti fokusirajući se na ostvarene rezultate.
Princip kreiranja podeljene vrednosti ukida tradicionalnu podelu između odgovornosti biznisa,države i civilnog društva.
Zato je unapređenje konkurentnosti i produktivnosti podjednako vredno bez obzira da li je usluga o kojoj se radi komercijalna ili socijalna.
Drugim rečima,princip kreiranja vrednosti treba da dovede do najracionalnije upotrebe resursa u celom društvu, a ne samo privredi.
Srbija i podeljena vrednost
Potencijali za stvaranje podeljene vrednosti – profita za kompaniju i društvenih koristi za društvo – značajni su posebno u privredama u tranziciji.
Značaj podeljene vrednosti je izuzetno važan za Srbiju u kojoj su socijalni problemi visoko rangirani na političkoj i društvenoj listi prioriteta.
Veliki neiskorišćeni resursi i brojni razvojni potencijali svrstavaju Srbiju u zemlje sa dobrim šansama za uključivanje i u globalne procese kreiranja podeljene vrednosti
Srbija,na primer ima proizvođače i prerađivače hrane i ogromne mogućnosti koje Nestle globalno lansira.
Takve projekte mogli bi u Srbiji da razvijaju strani i domaći proizvođači i prerađivači hrane.
Isto važi i za domaće i regionalne maloprodajne lance koji bi svoju konkurentnost mogli da grade na ovoj dimenziji,kao što to čini,na primer,Wal-Mart.
Pretpostavka za ostvarivanje ovoga (a i ubrzavanje izlaska iz krize) je uspostavljanje društvenog konsenzusa između političkih,poslovnih i društvenih elita,obnavljanje zajedničkog rada u korist zajedničkog interesa obezbeđivanja individualnog i društvenog prosperiteta Srbije.
Za ovaj zaokret potreban je izlazak iz sadašnje učmalosti i beznađa.
Na čelu ovog procesa moraju biti političke,poslovne i društvene elite sa svojim liderskim ulogama u oporavku Srbije.
Autor je profesor Fakulteta za ekonomiju,finansije i administraciju (FEFA)
Dr Nebojša Savić
objavljeno: 16.02.2011.
Rešenje za krizu – podeljena vrednost
Srbiji je potreban novi društveni konsenzus
Dr Nebojša Savić
U celom svetu su pojačane tenzije između političkih,poslovnih i društvenih elita jer su poslovne elite optužene za krizu. – Rešenje je da se biznis osmisli tako da pored toga što kreira profit za kompaniju uporedo zadovoljava društvene potrebe. –
Ceo svet traga za rešenjima za sadašnju krizu.
Sazreva svest da dalje međusobno optuživanje političkih i društvenih elita,s jedne strane,i poslovnih elita,s druge strane, neće dati željeni rezultat.
Pre nekoliko dana predsednik SAD Barak Obama,posle više od dve godine,obnovio je dijalog sa poslovnim krugovima SAD na kome se raspravljalo kako dalje u borbi sa krizom.
Inicijativa je dočekana sa odobravanjem i velikim očekivanjima.
Da li ima rešenja koja će ostati dosledna tržišnoj privredi,a uvažiti i društvene potrebe?
Rešenje je u kreiranju podeljene vrednosti
Od Samita G-20 u Kanadi maja prošle godine vodeći svetski poslovni strateg Majkl Porter,profesor Harvard Business School, intenzivno unapređuje koncept podeljene vrednosti (shared value).
To je bila i jedna od centralnih tema upravo završenog Svetskog ekonomskog foruma u Davosu.
Profesor Porter je tragajući za rešenjem kako kreirati ekonomsku vrednost na drugačiji način od dosadašnje došao do zaključka da je potreban osmišljeniji metod kreiranja profita koji će povezivati ekonomsku i socijalnu vrednost i tako pronaći novu svrhu i smisao biznisa i proizvoda.
Da bi se to ostvarilo mora se izaći iz modela korporativne društvene odgovornosti (KDO) sa kojim niko nije zadovoljan.
Ideja KDO je da kompanija bude dobar sused na nekoj lokaciji,da daje novac,da se smanje lokalni problemi... ali to nije rešenje fundamentalnih problema.
Rešenje je da se biznis osmisli tako da pored toga što kreira profit za kompaniju uporedo zadovoljava društvene potrebe.
To bi trebalo da bude glavni pravac transformisanog razmišljanja o kompanijama.
Sve veći broj kompanija preduzima značajne napore na planu kreiranja podeljenih vrednosti,u čemu prednjače General Electric,Google,IBM,Intel,Johnson & Johnson,Nestle,Unilever i Wal-Mart.
Proizvođači hrane ističu da žele profit zasnovan na kreiranju koristi za društvo.
U tom pogledu je lider Nestle sa svojom promocijom kvalitetne ishrane,upotrebe voda i zemljišta za proizvodnju kafe i kakaoa;prati ga Wal-Mart koji lansira društvenu vrednost o zdravoj hrani i želi da isključi iz svog maloprodajnog lanca sve što nema taj atribut.
Njihovi dobavljači moraju zadovoljiti te kriterijume.
Korist za celo društvo
Podeljena vrednost je kreiranje ekonomske vrednosti uz istovremeno kreiranje socijalne vrednosti.
Ekonomska vrednost je već merljiva,potrebno je izmeriti socijalnu vrednost – efekte na okruženje, upotrebu resursa, služenje interesima društva,socijalne ciljeve kao što su zdrava ishrana,sigurnost,uštede za zdravstvo...
Koncept podeljene vrednosti definisan je kao politika i operativne prakse koje jačaju konkurentnost kompanija uz istovremeno jačanje ekonomskih i socijalnih uslova u društvu u kome posluju.
Do sada je u društvenom sektoru razmišljanje o stvaranju vrednosti bilo skromno zastupljeno.
Društvene organizacije i državne institucije najčešće su uspeh sagledavale samo u odnosu na ostvarene koristi ili utrošeni novac.
Ali sada i jedne i druge počinju sve više da razmišljaju o kreiranju vrednosti i vide svoje interese u saradnji sa poslovnim krugovima.
Država i civilno društvo biće najdelotvorniji ukoliko razmišljaju o kreiranju vrednosti fokusirajući se na ostvarene rezultate.
Princip kreiranja podeljene vrednosti ukida tradicionalnu podelu između odgovornosti biznisa,države i civilnog društva.
Zato je unapređenje konkurentnosti i produktivnosti podjednako vredno bez obzira da li je usluga o kojoj se radi komercijalna ili socijalna.
Drugim rečima,princip kreiranja vrednosti treba da dovede do najracionalnije upotrebe resursa u celom društvu, a ne samo privredi.
Srbija i podeljena vrednost
Potencijali za stvaranje podeljene vrednosti – profita za kompaniju i društvenih koristi za društvo – značajni su posebno u privredama u tranziciji.
Značaj podeljene vrednosti je izuzetno važan za Srbiju u kojoj su socijalni problemi visoko rangirani na političkoj i društvenoj listi prioriteta.
Veliki neiskorišćeni resursi i brojni razvojni potencijali svrstavaju Srbiju u zemlje sa dobrim šansama za uključivanje i u globalne procese kreiranja podeljene vrednosti
Srbija,na primer ima proizvođače i prerađivače hrane i ogromne mogućnosti koje Nestle globalno lansira.
Takve projekte mogli bi u Srbiji da razvijaju strani i domaći proizvođači i prerađivači hrane.
Isto važi i za domaće i regionalne maloprodajne lance koji bi svoju konkurentnost mogli da grade na ovoj dimenziji,kao što to čini,na primer,Wal-Mart.
Pretpostavka za ostvarivanje ovoga (a i ubrzavanje izlaska iz krize) je uspostavljanje društvenog konsenzusa između političkih,poslovnih i društvenih elita,obnavljanje zajedničkog rada u korist zajedničkog interesa obezbeđivanja individualnog i društvenog prosperiteta Srbije.
Za ovaj zaokret potreban je izlazak iz sadašnje učmalosti i beznađa.
Na čelu ovog procesa moraju biti političke,poslovne i društvene elite sa svojim liderskim ulogama u oporavku Srbije.
Autor je profesor Fakulteta za ekonomiju,finansije i administraciju (FEFA)
Dr Nebojša Savić
objavljeno: 16.02.2011.
Rješenje smo imali...
Kapitalizam pa makar socijalni ne može biti rješenje jel je ono i uzrok problema budući da ih on i stvara.
Rješenje smo mi imali u SFRJ u obliku radničkog samoupravljanja koje u nekom blažem obliku(radničko dioničarstvo)postoji u naprednijim zemljama(skandinavske npr.)
Svo to bogatstvo,sve te pare kojima se diče kapitalisti koje stoje u bankama,svi ti pusti milijuni koji sportaši zarađuju,sve su to radna mjesta za nezaposlene,ali i za rasterećenje od viška posla zaposlenih.
Sve se može,kad se želi i hoće,samo nivo svijeti "ovaca" je na niskom stupnju,"čobana" je doduše na visokom,ali samo za vlastitu korist i sve dok imamo takvo dominantno mišljenje i ponašanje dviju glavnih klasnih skupina,(za)uvijek ćemo grcati u "krizi".
Rješenje smo mi imali u SFRJ u obliku radničkog samoupravljanja koje u nekom blažem obliku(radničko dioničarstvo)postoji u naprednijim zemljama(skandinavske npr.)
Svo to bogatstvo,sve te pare kojima se diče kapitalisti koje stoje u bankama,svi ti pusti milijuni koji sportaši zarađuju,sve su to radna mjesta za nezaposlene,ali i za rasterećenje od viška posla zaposlenih.
Sve se može,kad se želi i hoće,samo nivo svijeti "ovaca" je na niskom stupnju,"čobana" je doduše na visokom,ali samo za vlastitu korist i sve dok imamo takvo dominantno mišljenje i ponašanje dviju glavnih klasnih skupina,(za)uvijek ćemo grcati u "krizi".
Članak
http://www.kurir.rs/planeta/britanski-general-nato-nema-sanse-da-se-odupre-rusiji-posebno-u-vazduhu-clanak-1717053
Britanski general: NATO nema šanse da se odupre Rusiji,posebno u vazduhu!
Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef
Britansko ratno vazduhoplovstvo održalo je najveće vežbe u poslednjih 13 godina u cilju priprema za bilo kakav masovan napad neprijatelja na Britaniju, "uključujući i ruski", piše britanski list Sandej tajms.
U nedavno održanim jednodnevnim vežbama na nebu iznad severoistočne Engleske je učestvovalo 20 lovačkih aviona "tajfun" i bombardera "tornado", prenosi Sputnjik. Kako je saopšteno, vazduhoplovne vežbe su podstaknute "čestim pojavljivanjem ruskih lovaca na nebu iznad Britanije".
U januaru su Britanci pozvali na razgovor ruskog ambasadora u Londonu povodom toga što je jedan domaći civilni avion morao da skrene s kursa, jer su dva ruska bombardera TU-95 "medved" letela iznad Lamanša, doduše izvan britanskog vazdušnog prostora.
Ranije ovog meseca, irski list Ajriš egzaminer objavio je kako je više aviona na komercijalnim letovima moralo da menja pravac u irskom vazdušnom prostoru zbog blizine dva ruska bombardera.
Formacija F-16 Formacija F-16
Rusko ministarstvo odbrane je, međutim, izdalo saopštenje u kojim se ističe kako ruski ratni aviona ne krše međunarodne propise i ne povređuju vazdušni prostor bilo koje države.
Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene Američke Države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.
Bliski susret u vazduhu: Ruski suhoj pokazuje oružje NATO lovcu Bliski susret u vazduhu: Ruski suhoj pokazuje oružje NATO lovcu
Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.
Britanski general: NATO nema šanse da se odupre Rusiji,posebno u vazduhu!
Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef
Britansko ratno vazduhoplovstvo održalo je najveće vežbe u poslednjih 13 godina u cilju priprema za bilo kakav masovan napad neprijatelja na Britaniju, "uključujući i ruski", piše britanski list Sandej tajms.
U nedavno održanim jednodnevnim vežbama na nebu iznad severoistočne Engleske je učestvovalo 20 lovačkih aviona "tajfun" i bombardera "tornado", prenosi Sputnjik. Kako je saopšteno, vazduhoplovne vežbe su podstaknute "čestim pojavljivanjem ruskih lovaca na nebu iznad Britanije".
U januaru su Britanci pozvali na razgovor ruskog ambasadora u Londonu povodom toga što je jedan domaći civilni avion morao da skrene s kursa, jer su dva ruska bombardera TU-95 "medved" letela iznad Lamanša, doduše izvan britanskog vazdušnog prostora.
Ranije ovog meseca, irski list Ajriš egzaminer objavio je kako je više aviona na komercijalnim letovima moralo da menja pravac u irskom vazdušnom prostoru zbog blizine dva ruska bombardera.
Formacija F-16 Formacija F-16
Rusko ministarstvo odbrane je, međutim, izdalo saopštenje u kojim se ističe kako ruski ratni aviona ne krše međunarodne propise i ne povređuju vazdušni prostor bilo koje države.
Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene Američke Države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.
Bliski susret u vazduhu: Ruski suhoj pokazuje oružje NATO lovcu Bliski susret u vazduhu: Ruski suhoj pokazuje oružje NATO lovcu
Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.
Lune- Broj postova : 430
Location : Beograd
Registration date : 2013-05-17
POMAGACU...
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/reportaze/aktuelno.293.html:597755-Pomagacu-sve-dok-sam-ziv
HUMANOST NA DELU Pomagaću sve dok sam živ
J. BEKIĆ | 28. mart 2016. 19:00 |
Petar Galić, iz Bezdana na severu Vojvodine, ceo život je posvetio pomaganju ugroženima. Sa suprugom dr Terezom Majer, poreklom Nemicom, poslao na tone pomoći u naše krajeve
PETAR Galić (77), iz Bezdana, na severu Vojvodine, humanitarnom radu je posvetio ceo svoj život. Jedna od poslednjih donacija je kotao za centralno grejanje, kapaciteta 500 kvadratnih metara, u vrednosti 3.440 evra. Njega je poklonio Hramu Svetog mučenika kneza Lazara i svih svetih mučenika srpskih u izgradnji, u centru Bezdana.
Galić tvrdi da je srećan što može da pomogne ovom pravoslavnom hramu, a najavljuje i donacije za hram u mestu Kolut.
- Apelujem na sve dobre ljude koji imaju uslova i mogućnosti da mi se pridruže. Naročito na one koji imaju sredstava, jer bi otišla u prave ruke - kaže naš sagovornik.
Život mu je bio obeležen tragedijom šestogodišnjeg brata Vuka koji je u Drugom svetskom ratu preminuo od gladi, u pećini gde ih je majka sakrila od Italijana. Rođen je u Vinjanima (u opštini Posušje), u zapadnoj Hercegovini.
Kada je dovoljno stasao, otisnuo se trbuhom za kruhom u Nemačku, gde je upoznao dr Terezu Majer. Zahvaljujući pre svega njoj, iz Bavarske je u naše krajeve dopremljeno na tone humanitarne pomoći.
Paketi hrane, odeće i obuće, kao i novčani prilozi, upućivani su u Skoplje porušeno u zemljotresu, u poplavljeni Zagreb i Celje, zatim rudarskim porodicama u Aleksincu, Tuzli, Kaknju, postradalima u zemljotresu u Crnoj Gori...
Paketi hrane, odeće i obuće, kao i novčani prilozi, upućivani su u Skoplje porušeno u zemljotresu, u poplavljeni Zagreb i Celje, zatim rudarskim porodicama u Aleksincu, Tuzli, Kaknju, postradalima u zemljotresu u Crnoj Gori...
Lekovi, sredstva za higijenu i novac stizali su i izbeglicama, mnogim medicinskim centrima, kao i somborskoj bolnici u vreme ratova devedesetih godina, ali i za vreme NATO bombardovanja 1999. Više od pedeset puta je Petar Galić dao krv ranjenima i bolesnima. Najdirljivije je bilo kada je pomogao petogodišnjoj devojčici iz Republike Srpske.
- Bilo je neophodno da joj se da krv metodom "vena u venu". U bolnici u Somboru devojčica se sporo oporavljala, ali kada sam joj dao krv i kada se probudila, svi smo plakali: njeni roditelji, ja i prijatelji. Mojoj sreći nije bilo kraja - kao da otvara dnevnik sećanja ovaj humanitarac.
Pedesetak zahvalnica je u njegovom domu, ali on na to ne obraća pažnju.
- Celog života sam nastojao da pomognem ljudima, bez obzira na nacionalnost i veru. Dok sam živ, pomagaću ljudima - poručuje Galić.
HUMANOST NA DELU Pomagaću sve dok sam živ
J. BEKIĆ | 28. mart 2016. 19:00 |
Petar Galić, iz Bezdana na severu Vojvodine, ceo život je posvetio pomaganju ugroženima. Sa suprugom dr Terezom Majer, poreklom Nemicom, poslao na tone pomoći u naše krajeve
PETAR Galić (77), iz Bezdana, na severu Vojvodine, humanitarnom radu je posvetio ceo svoj život. Jedna od poslednjih donacija je kotao za centralno grejanje, kapaciteta 500 kvadratnih metara, u vrednosti 3.440 evra. Njega je poklonio Hramu Svetog mučenika kneza Lazara i svih svetih mučenika srpskih u izgradnji, u centru Bezdana.
Galić tvrdi da je srećan što može da pomogne ovom pravoslavnom hramu, a najavljuje i donacije za hram u mestu Kolut.
- Apelujem na sve dobre ljude koji imaju uslova i mogućnosti da mi se pridruže. Naročito na one koji imaju sredstava, jer bi otišla u prave ruke - kaže naš sagovornik.
Život mu je bio obeležen tragedijom šestogodišnjeg brata Vuka koji je u Drugom svetskom ratu preminuo od gladi, u pećini gde ih je majka sakrila od Italijana. Rođen je u Vinjanima (u opštini Posušje), u zapadnoj Hercegovini.
Kada je dovoljno stasao, otisnuo se trbuhom za kruhom u Nemačku, gde je upoznao dr Terezu Majer. Zahvaljujući pre svega njoj, iz Bavarske je u naše krajeve dopremljeno na tone humanitarne pomoći.
Paketi hrane, odeće i obuće, kao i novčani prilozi, upućivani su u Skoplje porušeno u zemljotresu, u poplavljeni Zagreb i Celje, zatim rudarskim porodicama u Aleksincu, Tuzli, Kaknju, postradalima u zemljotresu u Crnoj Gori...
Paketi hrane, odeće i obuće, kao i novčani prilozi, upućivani su u Skoplje porušeno u zemljotresu, u poplavljeni Zagreb i Celje, zatim rudarskim porodicama u Aleksincu, Tuzli, Kaknju, postradalima u zemljotresu u Crnoj Gori...
Lekovi, sredstva za higijenu i novac stizali su i izbeglicama, mnogim medicinskim centrima, kao i somborskoj bolnici u vreme ratova devedesetih godina, ali i za vreme NATO bombardovanja 1999. Više od pedeset puta je Petar Galić dao krv ranjenima i bolesnima. Najdirljivije je bilo kada je pomogao petogodišnjoj devojčici iz Republike Srpske.
- Bilo je neophodno da joj se da krv metodom "vena u venu". U bolnici u Somboru devojčica se sporo oporavljala, ali kada sam joj dao krv i kada se probudila, svi smo plakali: njeni roditelji, ja i prijatelji. Mojoj sreći nije bilo kraja - kao da otvara dnevnik sećanja ovaj humanitarac.
Pedesetak zahvalnica je u njegovom domu, ali on na to ne obraća pažnju.
- Celog života sam nastojao da pomognem ljudima, bez obzira na nacionalnost i veru. Dok sam živ, pomagaću ljudima - poručuje Galić.
I OVO JE RESENJE
http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90.html:600589-Necete-se-pokajati-ako-letujete-u-Srbiji
Nećete se pokajati ako letujete u Srbiji
A. K. | 16. april 2016. 11:00 | Komentara: 1
Nacionalna turistička organizacija nastavlja sledeće nedelje promociju naših destinacija. Kampanja usmerena na domaće goste
NASTAVLjA se, do sada, najuspešnija promotivna kampanja "Moja Srbija" Turističke organizacije Srbije zahvaljujući kojoj gotovo sva mesta u našoj zemlji beleže porast domaćih gostiju.
U kampanju se uključila većina lokalnih turističkih organizacija, udruženja hotelijera, restoratera, turističkih agencija i udruženja banjskih i klimatskih mesta, pa sredinom aprila, kada zvanično počinje promocija, treba očekivati da će karavan "Moja Srbija" biti zanimljiviji i šareniji nego ikada.
Kampanja počinje otvaranjem nove suvenirnice TOS u samom srcu prestonice - na Trgu republike. Turisti će tako moći da kupe autentične suvenire iz naše zemlje, a biće i u prilici da u pešačkoj zoni, Knez Mihailovoj ulici, pogledaju izložbu "Moja Srbija". Ovogodišnja tema kampanje nacionalne turističke organizacije je vodno blago Srbije.
- Promotivna kampanja namenjena je domaćim gostima u cilju predstavljanja ponude Srbije u letnjem periodu - kaže Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije. - Izložbom "Moja Srbija", praktično, započinje godišnja kampanja, a predstavlja motive turističkih atrakcija i destinacija u našoj zemlji. Pozivam građane da posete karavan kojim promovišemo turizam naše države, a koj će biti održan na trgovima u 14 najvećih gradova: Beograd, Novi Sad, Niš, Kragujevac, Čačak, Subotica, Zrenjanin, Kruševac, Vranje, Valjevo, Novi Pazar, Užice, Zaječar i Požarevac.
Karavan će se održavati u popodnevnim časovima, do jula, tokom koampanje će se puštati promotivni filmovi, organizovati koncerti, degustacije i nagradne igre (srpsko izdanje "Monopola"), deliti suveniri na temu 160 godina od rođenja Nikole Tesle, animirati i zabavljati posetioci. Takođe, pored brošure "52 vikenda u Srbiji" biće deljena i nova "52 ukusa u Srbiji" sa lokalnim specijalitetima. Posebno je osmišljen program za mlade kroz društvene mreže, a građani će biti u prilici i da se dodatno informišu i prijave za vladine vaučere, to jest popuste za odmor u našoj zemlji.
TOS će promovisati domaći turizam i na popularnim manifestacijama poput "Vitezfesta", "Beogradskog manifesta", Egzita, "Vrnjačkog karnevala", "Drinske regate", Sabora trubača, "Nišvila", "Nušićijade", "Roštiljijade", "Gospodije" i "Bir festa". TOS će učestvovati i na manifestaciji "Noć muzeja".
FORUM U PROLOM BANjI
NAJVAŽNIJI turistički forum ove godine održava se od 20. do 23. aprila u Prolom banji.
Na sedmi turistički forum pozvani su predstavnici svih 115 lokalnih turističkih organizacija koji će prisustvovati edukativnim sesijama i radionicama gde će se upoznati sa strateškim pravcima razvoja turizma i projektnim aktivnostima.
Nećete se pokajati ako letujete u Srbiji
A. K. | 16. april 2016. 11:00 | Komentara: 1
Nacionalna turistička organizacija nastavlja sledeće nedelje promociju naših destinacija. Kampanja usmerena na domaće goste
NASTAVLjA se, do sada, najuspešnija promotivna kampanja "Moja Srbija" Turističke organizacije Srbije zahvaljujući kojoj gotovo sva mesta u našoj zemlji beleže porast domaćih gostiju.
U kampanju se uključila većina lokalnih turističkih organizacija, udruženja hotelijera, restoratera, turističkih agencija i udruženja banjskih i klimatskih mesta, pa sredinom aprila, kada zvanično počinje promocija, treba očekivati da će karavan "Moja Srbija" biti zanimljiviji i šareniji nego ikada.
Kampanja počinje otvaranjem nove suvenirnice TOS u samom srcu prestonice - na Trgu republike. Turisti će tako moći da kupe autentične suvenire iz naše zemlje, a biće i u prilici da u pešačkoj zoni, Knez Mihailovoj ulici, pogledaju izložbu "Moja Srbija". Ovogodišnja tema kampanje nacionalne turističke organizacije je vodno blago Srbije.
- Promotivna kampanja namenjena je domaćim gostima u cilju predstavljanja ponude Srbije u letnjem periodu - kaže Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije. - Izložbom "Moja Srbija", praktično, započinje godišnja kampanja, a predstavlja motive turističkih atrakcija i destinacija u našoj zemlji. Pozivam građane da posete karavan kojim promovišemo turizam naše države, a koj će biti održan na trgovima u 14 najvećih gradova: Beograd, Novi Sad, Niš, Kragujevac, Čačak, Subotica, Zrenjanin, Kruševac, Vranje, Valjevo, Novi Pazar, Užice, Zaječar i Požarevac.
Karavan će se održavati u popodnevnim časovima, do jula, tokom koampanje će se puštati promotivni filmovi, organizovati koncerti, degustacije i nagradne igre (srpsko izdanje "Monopola"), deliti suveniri na temu 160 godina od rođenja Nikole Tesle, animirati i zabavljati posetioci. Takođe, pored brošure "52 vikenda u Srbiji" biće deljena i nova "52 ukusa u Srbiji" sa lokalnim specijalitetima. Posebno je osmišljen program za mlade kroz društvene mreže, a građani će biti u prilici i da se dodatno informišu i prijave za vladine vaučere, to jest popuste za odmor u našoj zemlji.
TOS će promovisati domaći turizam i na popularnim manifestacijama poput "Vitezfesta", "Beogradskog manifesta", Egzita, "Vrnjačkog karnevala", "Drinske regate", Sabora trubača, "Nišvila", "Nušićijade", "Roštiljijade", "Gospodije" i "Bir festa". TOS će učestvovati i na manifestaciji "Noć muzeja".
FORUM U PROLOM BANjI
NAJVAŽNIJI turistički forum ove godine održava se od 20. do 23. aprila u Prolom banji.
Na sedmi turistički forum pozvani su predstavnici svih 115 lokalnih turističkih organizacija koji će prisustvovati edukativnim sesijama i radionicama gde će se upoznati sa strateškim pravcima razvoja turizma i projektnim aktivnostima.
Re: RESENJE ZA KRIZU
www.kurir.rs/vesti/odrzivi-razvoj/3181789/lideri-odrzive-buducnosti
Lideri održive budućnosti
Održivi razvoj 02.01.2019. 10:05h
Proteklu godinu, zajedno s našim partnerima, posvetili smo održivom razvoju i kreiranju bolje budućnosti za generacije koje dolaze
Svesna svog milionskog auditorijuma, početkom 2018. godine kompanija „Adrija medija grupa“ pokrenula je veliki medijski projekat pod nazivom „Inspiracija za bolju budućnost“ sa idejom da građane edukujemo o održivom razvoju i promovišemo ciljeve definisane u UN Agendi 2030, koja predstavlja univerzalni poziv na delovanje i usmerena je na značajne globalne izazove kao što su okončanje siromaštva, očuvanje planete i omogućavanje svima da žive u miru i prosperitetu.
Do danas smo objavili preko 40 izveštaja o ciljevima održivog razvoja i primerima dobre prakse institucija, akademske zajednice, organizacija, individua i kompanija - lidera održive budućnosti - koje u svojim aktivnostima primenjuju principe održivog razvoja i promovišu društveno odgovorno poslovanje.
Održali smo tri velike konferencije koje su se bavile ovim pitanjima, na kojima smo ugostili vodeće inovatore, stručnjake za održivost, donosioce političkih odluka, kao i korporativne donosioce odluka, s obzirom na to da korporativni sektor ima izuzetan značaj u postavljanju razvoja na održive temelje.
Činjenica je da uspešne srpske kompanije jesu one koje su društveno odgovorne i koje primenjuju principe održivog razvoja, konstantno ulažu u zaposlene, u mlade, u zajednicu u kojoj posluju, inovacije, obnovljive izvore energije, energetsku efikasnost, životnu sredinu, brinu o resursima, obraćajući posebnu pažnju na poštovanje ljudskih prava i dobrobit čovečanstva.
Uloga kompanija je ključna u dostizanju ciljeva održivog razvoja, najpre u prenošenju poruke partnerima i javnosti o značaju integrisanja principa i ciljeva održivog razvoja u poslovne politike i strategije, a potom i demonstracijom aktivnosti, na sopstvenom primeru, o značaju održivog poslovanja za najširu zajednicu.
Takođe je činjenica da je ciljeve nemoguće ostvariti bez saradnje i partnerstva, stoga će „Adrija medija grupa“ i sledeće godine nastaviti da podiže svest javnosti na ovu temu i razvija platformu za pokretanje i ostvarivanje konkretnih projekata i dogovora s partnerima kako bismo zajedničkim snagama doprineli boljoj budućnosti za sve.
Želimo vam srećnu i održivu 2019. godinu!
Lideri održive budućnosti
Održivi razvoj 02.01.2019. 10:05h
Proteklu godinu, zajedno s našim partnerima, posvetili smo održivom razvoju i kreiranju bolje budućnosti za generacije koje dolaze
Svesna svog milionskog auditorijuma, početkom 2018. godine kompanija „Adrija medija grupa“ pokrenula je veliki medijski projekat pod nazivom „Inspiracija za bolju budućnost“ sa idejom da građane edukujemo o održivom razvoju i promovišemo ciljeve definisane u UN Agendi 2030, koja predstavlja univerzalni poziv na delovanje i usmerena je na značajne globalne izazove kao što su okončanje siromaštva, očuvanje planete i omogućavanje svima da žive u miru i prosperitetu.
Do danas smo objavili preko 40 izveštaja o ciljevima održivog razvoja i primerima dobre prakse institucija, akademske zajednice, organizacija, individua i kompanija - lidera održive budućnosti - koje u svojim aktivnostima primenjuju principe održivog razvoja i promovišu društveno odgovorno poslovanje.
Održali smo tri velike konferencije koje su se bavile ovim pitanjima, na kojima smo ugostili vodeće inovatore, stručnjake za održivost, donosioce političkih odluka, kao i korporativne donosioce odluka, s obzirom na to da korporativni sektor ima izuzetan značaj u postavljanju razvoja na održive temelje.
Činjenica je da uspešne srpske kompanije jesu one koje su društveno odgovorne i koje primenjuju principe održivog razvoja, konstantno ulažu u zaposlene, u mlade, u zajednicu u kojoj posluju, inovacije, obnovljive izvore energije, energetsku efikasnost, životnu sredinu, brinu o resursima, obraćajući posebnu pažnju na poštovanje ljudskih prava i dobrobit čovečanstva.
Uloga kompanija je ključna u dostizanju ciljeva održivog razvoja, najpre u prenošenju poruke partnerima i javnosti o značaju integrisanja principa i ciljeva održivog razvoja u poslovne politike i strategije, a potom i demonstracijom aktivnosti, na sopstvenom primeru, o značaju održivog poslovanja za najširu zajednicu.
Takođe je činjenica da je ciljeve nemoguće ostvariti bez saradnje i partnerstva, stoga će „Adrija medija grupa“ i sledeće godine nastaviti da podiže svest javnosti na ovu temu i razvija platformu za pokretanje i ostvarivanje konkretnih projekata i dogovora s partnerima kako bismo zajedničkim snagama doprineli boljoj budućnosti za sve.
Želimo vam srećnu i održivu 2019. godinu!
Permissions in this forum:
Ne možete odgovoriti na teme ili komentare u ovom forumu
Sun Mar 17, 2024 1:07 am by Valter
» DOKAZI, CEGA ....
Sat Jan 20, 2024 10:57 pm by Valter
» "KUD PLOVI OVAJ BROD?"
Mon Jan 15, 2024 12:48 am by Valter
» DALI ZNATE ZA OVO?
Sat Jan 06, 2024 1:01 am by Valter
» TKO SNOSI NAJVEĆU ODGOVORNOST?
Mon Dec 25, 2023 11:43 pm by Valter
» KRIVI SMO MI!
Mon Dec 25, 2023 12:38 am by Valter
» ISTORIJA JUGOSLAVIJE
Tue Nov 28, 2023 11:15 pm by Valter
» GOVORI DRUGA TITA
Tue Nov 28, 2023 10:48 pm by Valter
» TEžINA LANACA(BORIS MALAGURSKI)
Tue Nov 28, 2023 10:40 pm by Valter